6 Μαρτίου
Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείo
Με αφορμή την Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο, την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014, πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δράσεις με σκοπό:
- την ευαισθητοποίηση στο ανησυχητικό αυτό φαινόμενο της βίας, ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες εκδήλωσής της και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών.
- την επαγρύπνηση όλης της σχολικής κοινότητας για έγκαιρη παρέμβαση και ο διαχωρισμός ανάμεσα στον τσακωμό του παιχνιδιούκαι στον πραγματικό τσακωμό?
στο πείραγμα του παιχνιδιού και στο κακόβουλο πείραγμα...στα τυχαία χτυπήματα του παιχνιδιού και στην επιθυμία για πρόκληση πόνου και βλάβης στους άλλους?
Η εκφοβιστική συμπεριφορά δεν είναι μόνο εμπόδιο επίτευξης των μαθησιακών στόχων αλλά και η μεταβλητή που επηρεάζει την ποιότητα του περιβάλλοντος του σχολείου.
Τί είναι όμως ο εκφοβισμός;
Ο σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποια παιδιά χτυπούν ή φοβερίζουν επίτηδες άλλα παιδιά. Όταν χρησιμοποιούν τη δύναμη τους και το κάνουν ξανά και ξανά προς το ίδιο παιδί.
Μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό, όταν ένα παιδί στο σχολείο..
- χτυπάει και σπρώχνει ξανά και ξανά...
- μιλάει άσχημα ή διώχνει από την παρέα και το παιχνίδι...
- κοροϊδεύει ή απειλεί...
- παίρνει ή χαλάει πράγματα που ανήκουν σε...
- δεν κάνει παρέα επειδή είναι «διαφορετικό»...
...κάποιο άλλο παιδί.
Όλα αυτά είναι μορφές εκφοβισμού και βίας που συμβαίνουν ανάμεσα στα παιδιά της ίδιας τάξης ή διαφορετικών τάξεων.
Τα παιδιά μετά την προβολή ταινιών, μίλησαν μέσα από τα έργα τους για το τι είναι εκφοβισμός και βία στο σχολείο, τα συναισθήματα που δημιουργεί ο εκφοβισμός καθώς και τους τρόπους που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον εκφοβισμό.
Εμπνεύστηκαν και ?
? δημιούργησαν το δέντρο της φιλίας?
Μας έδειξαν τα βήματα προς τη φιλία?
Αναγνώρισαν τα συναισθήματά τους ?
και τα αποτύπωσαν στο χαρτί?
Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας και να τα εκφράζουμε με κατάλληλο τρόπο, ώστε να διευκολύνουμε τη θετική εξέλιξη των σχέσεών μας.
Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
Ζωγράφισαν σε μεγάλες επιφάνειες εικόνες και συνθήματα?
Δημιουργίες που δίνουν έμφαση στη θετική διαμόρφωση της συμπεριφοράς των παιδιών?.
Συνθήματα καρδιάς?
Μηνύματα αγάπης στα μπαλόνια της φιλίας?
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ
Σημαντικές όλες οι παραπάνω δράσεις, όχι μόνο γιατί οι επιπτώσεις της βίας είναι σοβαρές για θύματα και θύτες, αλλά γιατί πρόκειται για ένα φαινόμενο άρρηκτα συνδεδεμένο με τη γενικότερη στάση της κοινωνίας απέναντι στη βία.
<< Τι είδους άποψη θα σχηματίσουν οι μαθητές μας που διαρκώς πέφτουν θύματα εκφοβισμού ή εκφοβίζουν συμμαθητές τους χωρίς καμία παρέμβαση από την πλευρά των ενηλίκων; >>
Για εμάς τους εκπαιδευτικούς του σχολείου οι δράσεις δεν τελειώνουν εδώ?
? θα συνεχιστούν σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, γνωρίζοντας πως η έλλειψη ανάληψης δράσης για την αντιμετώπιση του φαινομένου με τη δικαιολογία είτε ότι δεν υπάρχει, είτε ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξης των παιδιών και άρα θα ξεπεραστεί χωρίς οποιαδήποτε παρέμβαση , μας κάνει όλους συνένοχους? |