Παιχνίδια και διαδίκτυο PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 17 Μάιος 2015 16:21

                 «   ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ :

               ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΧΡΗΣΗΣ »

     Με την είσοδο της Τεχνολογίας και ειδικότερα του Διαδικτύου στη ζωή μας,   οι ανησυχίες μας για την αυξημένη χρήση τους έγιναν εντονότερες. Θεωρώντας τους μαθητές της Ε ΄ Δημοτικού, ως ομάδα υψηλού κινδύνου για εθισμό στον υπολογιστή, στις παιχνιδοκονσόλες και στο διαδίκτυο, γεννήθηκε η ιδέα της διερεύνησης του θέματος σε βάθος . Το πλαίσιο χρήσης και τα όρια του να χαρακτηριστεί κάποιος εθισμένος, ασαφή, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η προσέγγιση. Η Ελπίδα ( ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ) έδωσε ελπίδα και το όνειρο πραγματοποιήθηκε?

       ?μέσα από το πρόγραμμα   «  ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ   ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΧΡΗΣΗΣ » .

 paixnidikaidiadiktio1

paixnidikaidiadiktio2

paixnidikaidiadiktio3

paixnidikaidiadiktio4

paixnidikaidiadiktio5

 

 

 Ξεφύγαμε από τη δομή ενός σχολικού μαθήματος?

 Δίνοντας στα παιδιά ερεθίσματα εκφράστηκαν δημιουργικά και ελεύθερα, χωρίς το άγχος ότι θα βαθμολογηθούν. Ανέπτυξαν κριτική σκέψη και μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία πραγματεύτηκαν σε βάθος τις βασικές αρχές της ασφαλούς πλοήγησης. Έμαθαν για τις επιρροές και πώς να βάζουν όρια στους άλλους. Συνειδητοποίησαν πόσο ξεχωριστά και μοναδικά είναι, ορίστηκε η εξάρτηση από το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, θέτοντας τα όρια χρήσης και κατάχρησης. Μιλήσαμε για τη διαδικτυακή παραπλάνηση και βιώσαμε τα συναισθήματα του θύτη και του θύματος, δίνοντας έμφαση στο διαδικτυακό εκφοβισμό και τις μορφές που μπορεί να πάρει.

paixnidikaidiadiktio6        

                         ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για αυτούς. Η σταθερή μέρα και ώρα πραγματοποίησης του εργαστηρίου,  έκανε τους μαθητές να την περιμένουν με λαχτάρα. Σε συζήτηση μαζί τους στην τελευταία συνάντηση αναφέρθηκαν σε κάποιες αλλαγές στη στάση τους, όπως το να είναι προσεκτικοί στη χρήση του Διαδικτύου. Να μην επικοινωνούν με ανθρώπους που δεν τους γνωρίζουν και αν κάποιος τους ενοχλήσει να μιλήσουν σε κάποιον μεγάλο η σε ένα φίλο τους. Να είναι πολύ προσεκτικοί στο να μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες, να μην γνωστοποιούν στο Διαδίκτυο πληροφορίες από τις οποίες θα μπορούσε κάποιος να τους εντοπίσει. Τέλος, όλοι συμφωνήσαμε πως πολλές φορές κάτι που φαίνεται αστείο για εμάς, μπορεί να προκαλέσει πόνο και ενόχληση στους άλλους.

paixnidikaidiadiktio7

paixnidikaidiadiktio8 

paixnidikaidiadiktio9

 

 

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Η τήρηση των κανόνων του συμβολαίου ήταν η έκπληξη. Οι αρχές λειτουργίας της ομάδας τηρούνταν με ευλάβεια. Το ενδιαφέρον για το άνοιγμα του κάθε εργαστηρίου ήταν μεγάλο, θεωρώ πως η ποικιλία των δραστηριοτήτων ανοίγματος,  τους κρατούσε σε αγωνία για το πώς θα ξεκινήσουμε. Οι δραστηριότητες επίσης ενδιαφέρουσες , το πρόγραμμα ήταν έτσι δομημένο, ώστε οι μαθητές δεν είχαν αναστολές στο να εκφραστούν. Εκφράζονταν μέσα από διάφορους ρόλους που έμπαιναν, αλλά και μέσα από τη ζωγραφική και τις κατασκευές. Έτσι, όταν γινόταν η παρουσίαση των « έργων» τους, ήταν ελεύθεροι να αποκαλύψουν όλα όσα ήθελαν.

paixnidikaidiadiktio10

paixnidikaidiadiktio11

paixnidikaidiadiktio12 

paixnidikaidiadiktio13

 

 

            ?ένα πρόγραμμα που κατά τη διάρκειά του είπαμε πολλά και νιώσαμε   ακόμη περισσότερα?

                                                                   Η δασκάλα

                                                                  Βλαχάβα Φανή

 

 paixnidikaidiadiktio14

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 17 Μάιος 2015 16:30